İletişim: (232) 458 30 00     info@hakanizolasyon.com.tr

HAKAN İZOLASYON BOYA YAPI MALZEMELERİ

Ustalığınızı Konuşturun

 

Türkiye internet ekonomisi raporu

The Boston Consulting Group (BCG) tarafından hazırlanan "4.2 Trilyon Dolarlık Fırsat; G20 Ülkelerinde İnternet Ekonomisi" isimli rapora göre, Türk internet kullanıcılarının yüzde 66'sı internetten vazgeçmemek için çikolatadan, yüzde 74'ü alkolden, yüzde 65'i kahveden ve hatta yüzde 32'si arabalarından vazgeçebileceklerini belirtiyorlar. 26.03.2012 13:19

ANKARA (ANKA) - The Boston Consulting Group (BCG) tarafından hazırlanan "4.2 Trilyon Dolarlık Fırsat; G20 Ülkelerinde İnternet Ekonomisi" isimli rapora göre, Türk internet kullanıcılarının yüzde 66'sı internetten vazgeçmemek için çikolatadan, yüzde 74'ü alkolden, yüzde 65'i kahveden ve hatta yüzde 32'si arabalarından vazgeçebileceklerini belirtiyorlar.
Dünyanın lider yönetim danışmanlığı firmalarından The Boston Consulting Group (BCG) tarafından hazırlanan "4.2 Trilyon Dolarlık Fırsat; G20 Ülkelerinde İnternet Ekonomisi" isimli rapor, internetin küresel ve yerel etkileri konusunda şimdiye kadar yayınlanmış en geniş kapsamlı ve detaylı çalışma olma özelliğini taşıyor.
BCG raporuna göre, 2010 yılında G-20 ülkelerinde internet ekonomisinin toplam büyüklüğü 2.3 trilyon dolar ve bu rakam İtalya veya Brezilya ekonomilerinden daha büyük. BCG tahminlerine göre 2016 yılında dünyada 3 milyar internet kullanıcısı olacak ve G-20 ülkelerinde internet ekonomisinin toplam büyüklüğü 4.2 trilyon doları bulacak.

-"TÜRK İNTERNET EKONOMİSİ YILLIK ORTALAMA YÜZDE 17 ORANINDA BÜYÜYOR"-

Raporla ilgili değerlendirmelerde bulunan BCG Türkiye Genel Müdürü ve Yönetici Ortağı Burak Tansan, Türk internet ekonomisinin yıllık ortalama yüzde 17 oranında büyüdüğünü belirtti. Türkiye'de internet ekonomisi üzerinden tüketiciler için doğan katma değerin, internet kullanımı için ödenen bedelin çok üstünde olduğunu belirten Tansan, Türk kullanıcıların interneti yoğun olarak sosyal medya, elektronik posta gönderimi, internet bankacılığı ve online alışveriş için kullandığını söyledi. BCG'ye göre, Türkiye'de internet kullanım alışkanlığının hızlı bir şekilde değişmesi, başta perakendecilik, bankacılık ve sigortacılık sektörleri olmak üzere, birçok sektördeki dinamiklerde önemli değişimleri beraberinde getirecek.

-TÜRKİYE'DE 30 MİLYON İNTERNET KULLANICISI VAR-

Rapora göre, Türkiye'de bugün yaklaşık 30 milyon internet kullanıcısı var. 16-74 yaş aralığındaki nüfusun yaklaşık yüzde 45'i internet kullanıyor ve bu oranın 2015 yılında yaklaşık yüzde 55'e ulaşması bekleniyor. İnterneti en çok kullananlar 18-24 ve 35-44 yaş aralığındaki kullanıcılardan oluşuyor. İnternet kullanıcılarının yüzde 10'u cep telefonuna gelen kampanya kuponlarını değerlendiriyor. Kullanıcılıların yüzde 24'ü cep telefonuna gelen reklamlara tıklıyor ve yüzde 17'si cep telefonu aracılığı ile ödeme yapıyor.
Türk internet kullanıcılarının yüzde 66'sı internetten vazgeçmemek için çikolatadan, yüzde 74'ü alkolden, yüzde 65'i kahveden ve hatta yüzde 32'si arabalarından vazgeçebileceklerini belirtiyorlar.

-SOSYAL AĞ KULLANIMINDA TÜRKİYE DÜNYADA İKİNCİ SIRADA-

Raporun ortaya çıkardığı bir diğer çarpıcı sonuç ise Arjantin'den sonra sosyal ağ kullanımı oranında dünyada 2. sırada yer alan Türkiye'de kullanıcıların yüzde 39'unun iletişim, yüzde 22'sinin eğlence, yüzde 11'inin iş, yüzde 9'unun eğitim ve haber takibi, yüzde 4'ünün yeni insanlarla tanışmak, yüzde 3'ünün içerik paylaşmak için sosyal medyayı kullanıyorlar.
Türk sosyal ağ kullanıcılarının yüzde 34'ü sosyal ağları yeni insanlar ile tanışmak için kullanırken, yüzde 58'i sosyal ağ içi link paylaşımı, yüzde 49'u sosyal ağ dışı link paylaşımı yapıyor, yüzde 38'i ise sosyal ağlara video yüklüyor.

-TÜRKİYE'DE İNTERNETTEN ARAŞTIRILARAK ALINAN MAL VE HİZMETLERİN DEĞERİ YILDA 50 MİLYAR TL'Yİ GEÇİYOR-

BCG raporuna göre, e-ticaret yolu ile internetten doğrudan alınan mal ve hizmetlerin değeri 2010 yılında yaklaşık 4 milyar TL olarak gerçekleşmişti. Ancak, bu rakam internetin gerçek etkisini göstermekten uzak çünkü internet kullanıcılarının yüzde 20'si alışveriş yapmadan önce fiyatları ve ürün özelliklerini internet kullanarak inceliyor. BCG'ye göre, bu etki de göz önünde bulundurulduğunda ortaya çıkan rakam internetin gerçek etkisini gösteriyor ve Türkiye'de internetten araştırılarak alınan mal ve hizmetlerin değeri yılda 50 Milyar TL'yi geçiyor.
BCG'ye göre, Türkiye'de reklam pastası içinde en hızlı büyüyen bölüm olan "online reklam" harcamalarının toplam reklam harcamaları içindeki payının da ciddi oranda artarak 2016 yılında yüzde 18'e ulaşması bekleniyor. Televizyon ve gazeteden sonra en çok reklam harcaması yapılan mecra olan internette 2016 yılında toplam 1.4 milyar TL reklam harcaması yapılacağı öngörülüyor. (ANKA)



İş Başvuru Formu
Hakkımızda
İletişim
Asma Tavan Hesaplaması
Banka Hesap Numaralarımız
Güvenlik ve Gizlilik
Yardım

Müşteri Hizmetleri: (232) 458 30 00      
1199/1 Sokak 3/1 35110 Yenişehir / İZMİR
©2008, Sitedeki içerik, yazılı izin alınmadan kullanılamaz